fredag 28 juli 2017

Hur går tankarna nu?

Hade någon frågat mig i ambulansen på väg ner till sjukhuset på de små dåliga vägarna hur framtiden ser ut så hade mitt svar blivit något likande detta:

Jag ska sälja varenda träningspinal jag har och ligga i en solstol med en kall öl i min hand för resten av mitt liv. Gör det ont någonstans så ska jag be någon vända på mig. Smärta tillhör mitt förflutna nu. Jag var så otroligt besviken och less på det hela timmarna efter vurpan.

Men efter ett känslosamt samtal till Kajsa på sjukhuset och några dagars eftertänksamhet till det hela så har svaret ändrats.
Givetvis ska inte en otursam punktering sätta stopp för nästan 20 år på elitnivå. Därför har jag bestämt mig att komma tillbaka starkare och smartare än någonsin.
Så jag vänder detta helvetet till något positivt istället. När väl smärtan börjar lägga sig och operationen är gjord så får jag mer tid till familj och vänner under ett tag. Det är dessa fantastiska människor som stöttar mig i alla mina galna idéer. Det är inte alltid dåligt att få ett avbrott och få distans till idrotten.

Får även lite extra tid till reflektion och planera saker så man kan göra saker 100% rätt när träningen drar igång igen. 
Så blir det inte i år så blir det 2018 ni åter igen ser mig på startlinjen och då starkare än jag var när vurpad skedde i söndags. Planeringen är redan igång och spännande saker är redan på gång.

Försöker även få ihop ett starkare team runt mig med fler sponsorer och fler samarbetspartners. En ny fräsch hemsida är runt hörnet och släpps snart live.

Ska komma tillbaka till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar