söndag 13 maj 2012

Post Cup!

Då ligger man här igen med trötta ben i soffa en Söndag. Dagens tävling var andra avdelningen av Post Cupen.  5 stora varv och 6 små skulle köras totalt lite över 180 km.
När jag tänker tillbaka på dagen så är jag besviken på min egen insatts. Äntligen början formen infinna sig   och det känns riktigt bra men tyvärr blev det inget resultat att skriva hem om. Jag satt och var för passiv under loppets första del. Tyvärr gick dagens utbrytning då och det visade sig att den skulle hålla hem.
Benen kan kännas hur bra som helst men är man inte vaken och på rätt plats så spelar det ingen större roll hur benen känns.
Skäms att jag inte gjorde större jobb för laget under dom avgörande delarna idag. Var med på lite attacker men skulle varit placerad i klungans övre del hela tiden på dom stora varven istället för att falla tillbaka. När vi kom in på småvarven så vaknade jag till liv men på tok sent. Gick på en del attacker och körde upp lite lagkompisar till täten av klungan så dom kunde köra klungspurten. Tyvärr utan större succé.
Får lägga detta bakom sig, ta med att benen börjar kännas bra och vara tuffare i huvudet.

Nästa tävling är på Torsdag så revansch för båda mig och laget då.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar