tisdag 17 juli 2012

Härlig distans!

Ja det blev ett otroligt fint pass idag på 150 km och ca 4. 40 h på cykeln. Saknar bergen så körde bort till Slimminge och Stenberget så mina lungor fick lite stimulans.
I början av passet så var det lite småkyligt men det fixade till sig och efter 1.5 så körde man runt med bara armar. Men givetvis så varade det inte hela passet utan sista biten skulle man bli blöt och skitigt. Men vad gör det en dag som denna.

Efter träning blev det en snabb dusch sen rulla bort till jobb för att jobba lite.
Samtidigt som jag skriver så dricker jag en kopp av Österlen kaffet. Otroligt gott och med en mjuk smak. Till kaffet blev det en liten liten bit choklad och direkt hamnar man i himmelriket.

Sitter även också fungerar på hur det kommer se ut i Touren dom kommande 2 etapperna. Kan det vara så att 2 Sky cyklister får byta tröjor eller kommer Nibali kör från dom utför i morgon? Det kommer iallafall bli spännande.
Sen har jag sagt om Fredrik Kessiakof behåller den prickiga tröjan till Paris så bör han få en utmärkelse på Idrottsgalan nästa år. För det är en enorm prestation att behålla tröjan de kommande 2 etapperna.

Nu tänkte jag laga en god pasta.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar