söndag 15 juli 2012

Matresa!

Ja igår lät jag cykeln stå kvar i cykelstället för att få en dag utan träning och låta kropp/knopp vila lite. Så det blev en matresa på Österlen.
Det började med en skön lunch på ett väldigt fint ställe. Kafferosteriet på Österlen tror jag det hette. Där blev det en vedugnsbakad pizza, kaffe och inköp av kaffe rostat på samma ställe. Efter detta stopp bar det av till Kivik där det inhandlades lite äpplejuice och 4 par jeans på ett outlet. Inte varje dag man köper jeans som kostat 1500 kr för 98 kr :)
När detta var inhandlat så rullade vi till ett bageri för att köpa med oss ett bröd hem och där lyckades jag  även få i mig en espresso.
Nästa stopp blev sen Simrishamn där det blev en liten Italiensk glass, kaffe och San Pellegrino vatten. (förlåt Thell) Sen vandrade vi runt lite i Simrishamn innan dagen avslutades med god middag på Ystad Bryggeriets uteservering.
Matresa kanske var fel namn för jag tror det dracks mer kaffe än vad det käkades. Men otroligt skönt att bara koppla av en dag.
Idag (söndag) så har jag också tagit det lugnt för få ytterligare en dags återhämtning för kroppen. Men i morgon så åker cykelbyxorna på och med siktet inställt på andra halvan av säsongen och framförallt mot nästa helgs tävlingar i Malmö. Känner mig stark så det kommer blir en rolig andra halva av säsongen.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar