söndag 22 juli 2012

Smärtsam helg!

Tyvärr blev inte helgen den succén som jag och laget hade hoppats på. Det var riktigt roligt att köra med laget i Sverige men redan efter 15 km på Lördagens tävling vurpade jag. Givetvis gick jag i backen där det gick som snabbast på varvet (ca 50-55 km/h). Efter man vurpat så känns det som hela kroppen är obrukbar men så var inte fallet. Jag började känna efter att kroppen fungerade och sen kollade jag skadorna på kroppen. Såg att det "bara" skrapsår på hela vänstersidan och cykeln var okej. Så jag hoppade upp på cykeln igen och kunde genomföra tävlingen på ett okej sätt. Man är väl ingen fotbollsspelare :)
Tyvärr var det inte så roligt att tvätta rent alla såren efter tävlingen och duschen senare på kvällen var ingen njutning precis. Var inte så kaxig då kan jag säga.

Efter tävlingen skulle vi bo på Scandic Segevång men en bro satte stopp för det. Bron var 3.70 men vår lastbil är 3.75 så vi fick boka om till Scandic city. Vi hade en trevlig middag på kvällen och efter gick vi ner på stan för att ta en god kopp kaffe.

Natten var tyvärr ingen höjdare heller men fick ihop ett par minuters sömn iallafall. Varje gång man vände på sig i sömnen så vaknade man med ett ryck.

idag var det dags för Elisedals GP vilket är en tävling som väcker fina minnen och jag brukar köra bra på denna tävlingen. Kroppen var stel och jävlig när jag värmde upp på banan men när väl tävlingen var igång så gjorde det mer ont i benen än i såren. För att förbättra smärtan i benen så kom jag iväg i en utbrytning på 6 man. vi hade fint samarbete men efter ca 20 varv av 35 blev vi inhämtade igen. Fick otroligt fin hjälp av Stig i laget som var med gruppen som kom upp men tyvärr var benen slut.
Mot slutet försökte vi få fram vår spurtare till avslutningen men kan inte påstå att jag bidrog till mycket där.
Men tyckte vi körde bra med tanke på att vi bara var 5 man till start.

Nu blir det ett par lugnare dagar så kroppen hinner läka sina sår lite.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar