söndag 1 juli 2012

Succé helg!

Ja vilken helg detta har varit. Succé är nog ett bra ord att sammanfatta den med. Vi börjar med gårdagen (Lördag).
Stora delar av laget ställde till start utanför Hilleröd i Danmark och det blev kört från start. Det gick iväg en grupp på 5 man och av dom 5 hade vi 3 man med. Så vi var otroligt nöjda med situationen och jobbade fint i klungan för att det skulle förbli så. Det slutade med att våra 3 män i täten kunde rulla över linjen med armarna i skyn och plocka alla 3 podieplatserna. Inte nog med det så tog vi även hand om plats 5 och 6. Där jag blev 6:a men vilken otrolig laginsatts idag. Riktigt roligt att tävla med dessa killarna.
Så här glad blir man över placringarna 1,2,3,5 och 6!


Idag (Söndag) så ställde jag upp ensam från laget i IK Vincos lopp utanför Ystad. Jag kände ganska att min fina form från SM sitter kvar. Det blev ett hårt lopp och det slutade med att jag kom iväg med Joakim Åleheim från Team Trek ute på näst sista varvet. Dom sista 3 km var som ett banlopp där vi nästan stod stilla och tittade på varandra. Med 500-600 m kvar så öppnade Åleheim upp spurten men jag var på min vakt och kunde snabbt ta hjul. Jag lyckades ta mig förbi dom sista metrarna och årets första vinst var i hamn. Riktigt skönt att få göra det framför familj och vänner som var på plats.
Inte världens bästa bild men en bild!

Nu blir det middag och sen ska jag se när Italien blir Europamästare.
Ciao

1 kommentar:

  1. Härligt! Till och med Trelleborgs Allehanda tog sig tid att skriva om Vinco-loppet! ;) Det är stort... haha...
    Jag trodde TA bara viste "sporten fotboll"....

    SvaraRadera