söndag 2 september 2012

Hemma och hård dag på Amager!

Kom hem från perfekt träning i Italien för ett par dagar sedan och idag var det dags för tävling på ett blåsigt Amager.
Det blev kört en hel del hårda mil nere i italien och igår valde jag att träna inför nästa helgs post cup. så dom första 2 varven idag av 10 var riktigt riktigt plågsamma. Benen kändes som 2 betong klumpar och det var precis jag fick runt dom. Men efter ett tag kom jag igång och där går en grupp på 3 man. Vi hade en med där framme, sen sticker Michael Jäger från laget och jag sätter mig på hjul på en från Team Bornholm. Vi når upp till Jäger och jag väljer att ta lite längre förningar så Jäger kan få en ok resa upp till gruppen framför. Efter ett par varvs jagande når vi upp till gruppen och vi blir 6 man där framme. Vi går runt ett tag sen börjar attackerna avlösa varandra vilket gör att vi blir inhämtade. Men innan dess får vi iväg Jacob tillsammans med en annan. Dom får en bra lucka och dom blir inhämtade ute på sista varvet. Så allt pekar på att det ska avslutas med en spurt med det som är kvar av klungan. Jag försökte ställa mig upp och attackera mot slutet men det var ett lamt försök då det gick på bra i klungan och mina ben var färdiga för idag.
Jag släppte med 1 km kvar och kan se att mina lagkompisar kör en bra spurt och blir 2:a och 3:a.
Vi körde en riktigt bra tävling idag men tyvärr var där en som var snabbare.

Nya tag på Lördag då finalen av Post Cupen avgörs på en bana som ska passa mig.

Nu ska jag ta en kopp kaffe till så jag klarar vara vaken ett tag till.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar