tisdag 11 september 2012

STYRT!

Ja som det så fint heter på Danska och vurpa som det heter på Svenska. Var riktigt taggad att göra ett riktigt fint lopp på söndagens Post Cup final men det hela slutade tyvärr i en ambulans till Horsens sjukhus.
Det gick på ordentligt redan på första km och fortsatte så under den tiden jag var med. ute på 2:a varvet splittrades klungan i småbitar i kantvinden och i samma stund var olyckan framme för min del.

Det gick ordentligt fort nerför och 1 2 3 så klipper någon mitt framhjul. Jag voltar, landar med huvudet först i marken, rullar runt och hamnar till sist till i en höbal som ligger väldigt väl placerad.
Innan jag själv vet hur jag själv mår så står där sjukvårdare som tar hand om det hela. Jag blir körd till målområdet och sen vidare till sjukhuset i ambulans. Ligger väl placerad på en bår så jag kan inte röra en fena.
Väl på sjukhuset går allt otroligt smidigt och jag är ute 1.5 h senare med enbart skrapsår som resultat av den våldsamma vurpan. Jag hade en otroligt tur och får tacka hjälmen att jag sitter här och skriver idag.

Mår ok i skrivande stund. såren håller på att läka och smärtan i axlarna är på väg bort. Undantag höger arm som fortfarande har svårt att lyfta saker.

Men nog klagat om det. Får nog ta en kvälls kaffe så man somnar gott :)

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar