tisdag 2 oktober 2012

Tönder och Bov!

I helgen som gick körde jag 2 tävlingar på gränsen mellan Danmark och Tyskland. På lördagens race saknade jag helt huvudet för att tävla vilket resulterade att det blev en dag i klungan som var kraftigt reducerad mot slutet. Tyvärr fick jag även släppa klungan in mot målet och rullade imål ett par sekunder efter den lilla klungan som var kvar.

På söndagen så var det ännu värre och jag fick faktiskt släppa klungan på ca 90-100 man redan efter 10 km körda. Men lyckades ta mig tillbaka till klungan och gick upp i front. 1 2 3 så satt man i dagens rätta utbrytning. Vi fick igång ett bra samarbete men vi fick aldrig någon stor lucka till klungan. Men så kommer där upp en grupp från klungan och tävlingen är avgjord. Vi fick snabbt 3 min och segern skulle fördelas på oss som satt där framme. ute på sista varvet så attackerades det konstant och små grupper bildades och gick ihop igen. Jag satt rätt ett par gånger men tyvärr saknade jag den sista skärpan och benen mot slutet så rullade imål i en liten grupp strax efter dom som spurtade om segern.
Så det blev en bra tävling trots allt.

Nu väntar säsongen sista tävling på Söndag på en bana som kan passa mig riktigt bra. Ska bli riktigt skönt med lite vila efter en långt hård säsong.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar