måndag 26 januari 2015

Säsongspremiär!

Ja då var säsongspremiären avklarad för 2015 och det var med blandande känslor jag kollar tillbaka på denna helgen. I går var det dags för ett linjelopp utanför Santa Barbara. Vi skulle köra 140 km fördelat på 6 varv ute på landsbygden. Banan var inte speciellt hård men kunde märka att jag inte riktigt hade anpassat mig till tidskillnaden. Det var inte ett helt kasst lopp men ville vara med och fajtas om dom riktigt fina placeringarna. Men hoppas det kommer nästa helg i San Diego.

Idag var det dags för ett Crit som man så fint kallar GP här bort. Vi sov på ett fint hotell som var beläget precis vid stranden i Santa Barbara så det var inte helt fel att vakna upp där där för att rulla ca 1.5 h på förmiddagen. Om någon undrar så innehåll rundan givetvis ett kaffestopp :)
På dagens GP var mitt mål att försöka köra så offensivt det bara gick och det lyckades jag bra med. Kroppen svarade på ett helt annat sätt efter ytterligare en natts god sömn. Lyckades få en hel del respekt under dagens race. Med 20 varv kvar så kom jag iväg i en 4 manna grupp som lyckades jobba bra tillsammans men tyvärr höll det inte hela vägen till mål.
Vi hade lite olika syn på dagens tävling inom laget efteråt så där delades ut en del hårda ord. De flesta kom från min mun men någon måste lära dessa amerikaner köra som ett lag :)

Nu väntar en god natts sömn och morgon blir det bara lättare träning. Här är några bilder från idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar