måndag 4 april 2016

Premiär, Galna bilister och italienare.

Ja idag var det premiär för Visom´s måndagsrunda och trots halvdåligt väder så mötte 9 cyklister upp. Roligt att så pass många vill få en trevlig runda där vi löser världsproblem och kör en skyltspurt eller 2. Efter gårdagens stora besvikelse så var det en behövlig runda för huvudet.

Som så många vet så blir jag tokig på bilister som utsätter mig och andra cyklister för fara. Sista biten in till Trelleborg så är där en bilist som kör så pass nära så han träffar min kompis med bakspegeln. som tur var så slapp vi besöka asfalten.
Det visade sig att bilisten bor 2 hus ifrån mig, så jag stannar upp för att otroligt vänligt säga åt honom att köra med lite mer marginal i framtiden. Jag var dum nog att tror att han inte gjorde det med vilje men han tyckte det var synd att han inte körde över oss. Otroligt nog behöll jag lugnet och det gjorde honom ännu mer vansinnig.
När jag frågade om det var hans bil så sprang han emot mig för att slå mig. Men som tur var så duckade jag och slapp blev slagen. När jag cyklade ifrån där så sprang han efter mig men hans kondition satte snabbt stopp för hans vidare jakt.
Tänk att man vill riskera någons liv enbart för att bevisa att man bestämmer.

Jag har gjort affärer och haft mycket kontakt med italienare under väldigt många år nu men man slutas aldrig att förvånas. Pratade med en leverantör för ca 3 veckor sedan och då hade dom skickat mitt paket. Idag jagade dom för att få veta var paketet är och till sist fick jag till svars att dom lovar att skicka  paketet i morgon. Jäkla tur att dom har ett fantastiskt land, gott kaffe, gott vin och underbar mat annars hade det varit svårt att tycka om dom.

Italienarna fick mig att tänka på mitt favorit ställe att träna på. Det är i Montecatini Therme där jag bodde när jag körde nere i italien. Så här kommer lite bild därifrån:

Hos Ivan Fanini finns där mycket bilder på gamla kändisar!

Toscana!

Viktigt med kaffe!

Vaker utsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar