måndag 15 december 2014

Hård helg!

Det blev en riktigt fin helg på cykeln. Inte för att vädret var spec bra men man slapp det kalla regnet och det är en bra början. Hade strax över 200 i snittwatt när jag kom tillbaka till Trelleborg båda dagarna. Om ni watt är något som är av intresse, Jag klarar mig inte utan denna lilla datorn på styret iallafall.

Glömmer aldrig en träning nere i italien på tal om dator, Tränaren skulle förbereda mig inför ett stort fint tempolopp i norra italien. Så jag skulle köra 15 min intervaller före bilen och han skulle tuta när intervallen var klar. Jag körde först intervallen och slutade trampa efter 15 min, hade min Garmin på styret. Då kom tränaren upp med bilen och sa åt mig att det var 5 min kvar. Så det var bara till att köra. Tror den intervallen blev 23 min.
nästa intervall skulle också vara 15 min men den blev 26 min. Därefter tog man ner min linjecykel från taket på bilen och sen skulle det köras bakom bilen ett par timmar. När jag körde mina intervaller så hade jag lagkompisar sittandes bakom bilen. Jag fick sätta mig på 3:dje hjul bakom bilen och fick knappt något sug. Efter 4 h i bergen så stannade jag cykeln och var TOTALT färdig. Någon hade slagit mig hårt i huvudet med klubban. Men jag hade tydligen imponerat på tränaren så jag fick en klapp på axeln och fick rulla hem. På dom 45 min hem så fick jag stanna och köpa Cola annars hade jag fortfarande suttit kvar utanför Lucca. Men med tanke på vädret just nu så hade det kanske inte varit så dåligt trots allt.
Men det som inte döda det härdar. :)

Idag är det måndag och det är samma sak som vila. Man kanske ska ta tag i det här med att köpa julklappar?

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar