torsdag 5 mars 2015

Sammanfattning av USA äventyret!

Ska försöka sammanfatta USA resan så enkelt och bra i detta inlägg. Tiden i USA har varit otroligt bra utan olycka denna gången. Boendet ligger perfekt när man ska ut och träna. 2-3 min så är man  ute på vägar som tar en upp i bergen eller ut i den amerikanska öknen.  Min favorit runda tar en över 2 berg och tar ca 5 h. Man man kommer upp på 1600 möh.

Kom över med en bra form efter en vinter med fokuserad och hård vinterträning. Tyvärr missade jag lite på första linjeloppet men efter det gick det otroligt bra. Hade en dålig dag under UCLA road race som var ett av de loppen jag ville köra riktigt bra på. Men facit blev bra ändå:
1 - seger
1 - 3:dje plats
1 – 4:de plats
plus ett par spurtpriser på diverse GP lopp. Segern kom i hamn på ett mindre linjelopp som tyvärr blev nerkortat pga riktigt dåligt väder. Banan var riktigt hård med 3 backar varav en var ca 10 min lång mot slutet av varvet. I det stora hela så är jag otroligt nöjd med formen och resultaten där borta.

Har som jag skrev innan haft lite problem med materialet under 2 tävlingar. På den ena satt jag i täten och skulle köra om segern när lyften gick ur däcket. Tror faktiskt att en pallplats som försvann samtidigt som luften försvann från däcket i det loppet. Gruppen jag satt i skulle köra om segern.
Sen hjulhaveriet/dåligt däck på Chico var inte heller helt lyckat. Men tyvärr kan man inte göra så mycket åt dessa saker. Men likväl blir man besviken och irriterad när det väl händer. Det är bara att glömma dessa 2 loppen och ta med sig det som har varit bra.

Förutom cyklingen är det en avslappnad och skön miljö att vara i. Trivs otroligt bra och känner mig som ”hemma” där borta. Familjen som jag bott hos har varit helt fantastiska och hjälp mig på ett imponerande sätt. 

Hur är då nivån på Amerikansk cykel?
Fick hjälp att packa cykeln!

Den varierar otroligt mycket. På alla GP så är det otroligt bra nivå och det är det stora där borta.
Linjeloppen varierar lite mer. UCLA linjeloppet och det loppet där jag blev 4:a hade otroligt bra startfält med de Amerikanska conti lagen på plats. Sen är där mindre linjelopp precis som här hemma. Men där är alltid 10-15 cyklister på dessa lopp som håller bra väldigt bra klass. Linjeloppen är överlag betydligt hårdare än här hemma tex. Oftast lägger man in en längre backe och några kortare för att få en hård tävling. Så är där 60-80 startande så hoppar hälften av i alla fall.
Då México bara ligger ett par timmar från LA så kommer där en hel del duktiga cyklister därifrån och kör tävlingarna i USA.
Chico stage race var det största loppet jag körde där borta med runt 170 startande.

Så får att sammanfatta det enkelt så har det varit en fantastisk tid.

Vad som händer framöver nu tar vi på längre fram. Nu väntar sängen då man fortfarande går på amerikansk tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar