onsdag 4 mars 2015

Chico stage race och hemresa!

Det har hänt en massa sen förra inlägget och tiden har bara flugit iväg. Men börjar med etapp 2 på Chico stage race.
Vi skulle köra ca 140 km med 13 km grusväg totalt. Det var ett stort fint startfält som rullade iväg på morgonen. Tyvärr förstördes min dag som så många andras av problem med däck och hjul. Mitt bakhjul gick åt skogen i början av grusvägen men kunde inte göra något åt det förrän efter grusvägen och då var det tyvärr försent. Där var total kaos på grusvägen med punkteringar, vurpor och mekaniska problem. Så det slutade med att vi blev en grupp på 50-60 man som först försökte jaga ikapp förstagruppen men efter 40-50 km så gav vi upp och vi rullade till mål. Det var otroligt surt att detta hände men vissa saker kan man tyvärr inte styra över. Var knäckt ett bra tag för jag ville så gärna avsluta med flaggan i topp.

Dagen efter var det dags för ett nytt nederlag. Ett tempo på 16.6 km skulle köras. Kan inte säga att jag tränat mycket på tempocykeln men trodde att jag skulle kunna klämma till ett helt ok lopp. Allt gick perfekt dom första 10 min sen började ryggen göra ont och efter det började benen domna bort på ett obehagligt sätt. Så halvvägs gav jag mer eller mindre bort.
Tyvärr är väl detta sviterna från olyckan förra året.  Även detta är surt men det är bara att acceptera.
Så istället för att köra GP loppet så fixade jag så jag kunde komma ner till LA 6-7 h tidigare och få en behagligare resa hem.
Så denna tävlingshelg gick inte riktigt som jag hade planerat. Har haft  lite oflyt med punkteringar och mekaniska problem på tävlingarna.

I skrivande stund sitter jag på Heathrow och väntar på sista flyget  som ska ta mig till Sverige.


En längre sammanfattning av hela USA resan kommer i morgon så håll ögonen öppna J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar