måndag 20 april 2015

Tävling utan vind och danskar på vägen!

Ja igår var det tävling i Danmark och det var nästa lite läskigt att åka till en tävling i Danmark när flaggorna hänger rakt ner. Det är inte allt för ofta det händer men igår hände det.

Vi skulle köra 152 km på en ganska lätt åkt bana och när vinden uteblev så det en ganska låst historia. Ett av de danska lagen kom med 12 man till start och höll stadigt i taktpinnen. Försökte röra om i grytan men där satt 2-3 cyklister från samma lag på hjul ganska omgående. Efter ca 100 km så bestämde sig en dansk för att lägga sig rakt framför mig på vägen. Som tur var lyckades jag snabbt trycka på bromsen och fick ner farten men la mig ändå mig ovan på honom. Sen började jakten för att komma tillbaka till fältet.
Jag anser att man ska kunna få hjälp av servicebilarna när man varit nere men det var inte alla som delade min åsikt i denna frågan. När jag trodde att tävlingen var över så kom där en service bil som  förstod att jag varit nere och hjälpte mig tillbaka dom sista jobbiga metrarna till fältet.
Mot slutet satt många kvar i fältet med mycket energi så det var en av dom spurterna man bara man ska stänga av huvudet och köra.
Jag valde att rulla i mål. Ja jag vet att det är svagt och det är inte är att tävla cykel. Men jag anser att man verkligen ska vara koncentrerad och gå in för det till 100% när man går in i en spurt. När man har varit nere 1 gång tidigare så försvinner lite av dom 100%. Men har lovat mig själv att blanda mig i fler spurter i år.

Idag har det annars varit en lugn dag med knappt 2 timmar lite hårdare rull än vanligt och sen lite tid med familjen.

På jobb så kom där in 2 kunder som tyvärr hade vurpat under helgen och inte haft en dansk som tog smällen. Skadorna blev då ett brutet nyckelben och ett brutet ben i foten. Tyvärr blev båda cyklarna skadade också.

Imorgon väntar 4-5 h lättare distans sen blir det kortare hårdare pass fram mot GP Herning på Lördag.

Nu väntar sängen.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar