lördag 2 maj 2015

GP Himmerland Rundt och UCI poäng till laget!

Då sitter man på hotellrummet igen lite tröttare än igår men också lite gladare. Dagens lopp blev kanske inte lika hårt som man kunde tro på förhand men lik förbannat gjorde det jävligt ont i benen mot slutet. Anledningen var att 4 man kom iväg ganska snabbt på dagens lopp och fältet lät dom få så mycket som 8 min. Så vi satte oss upp med hela laget för att få igång lite körning i fältet. Trots att det är jäkligt jobbigt att sitta där i front så är det också en härlig känsla att styra ett helt fält.
Precis innan vi kom ut till kusten idag så smällde det duktigt 2 gånger i fältet och tyvärr hamnade jag och Petter bakom den sista. Men vi lyckades komma ikapp fältet innan kusten och kantvinden.
Men det blev inte den körningen som alla trott. Så fältet var nästan samlat när vi kom in i Aars där 5 st småvarv skulle köras.
Det varvet brukar passa mig bra men kan bara erkänna att min rygg inte är 100% än. Fick små domningar mot slutet så kunde inte riktigt trycka på när jag ville. Men hoppas att lite massage i kväll gör underverk.
Men det är bara att kämpa vidare.
Mot slutet av loppet såg jag att Marcus satt högt upp och när vi kom i mål så visade det sig att han spurtade in som 7:a. Ett riktigt imponerande resultat av han och laget. Inte nog med att han blev 7:a utan han plockade lite UCI poäng också. Det är ett riktigt gött gäng som kör tillammans och utmanar dom stora lagen riktigt rejält. Bara att vi sätter oss i front och kör skapar stor respekt i fältet.

Imorgon väntar det sista UCI loppet här borta. Tror det var 185 km och dom har lovat betydligt mer vind i morgon så det blir till att hålla hårt i styret. Hoppas för egen del att kunna få med mig ett resultat hem imorgon. Sen blir det till att vila ett par dagar så smärtan i benen går över :)

Ett glatt gäng efter målgång!
De röd soldaterna sitter där dom ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar