måndag 4 maj 2015

UCI Rent Liv löbet!

Ja det är Måndag förmiddag och det känns som om man har blivit överkörd av en lastbil under hela helgen. Man är inte allt för pigg och benen känns lite tunga.
Men det har varit 3 roliga dagar på norra Jylland. Gårdagens lopp var bara hårt från start till mål. De stora lagen byter ut sina cyklister från tävling till tävling men då vi är ett mindre lag så får vi köra med samma uppsättning cyklister varje dag. Detta kunde man märka igår för direkt från start blev det kantvindskörning och fältet sprängdes i småbitar ganska omgående.
Sen blev det till att jaga och efter 1 h och 45 min så var fältet ganska samlat igen. Tittade ner på min wattmätare och kunde se att snittet var strax över 300 watt under denna tiden. När det blev samlat så tog jag på mig att åka ner till bilen för att lämna kläder och hämta flaskor. Men var nära att ställa av mig själv där nere för strax innan jag kom upp i fältet igen så blev det körning. Som tur var svängde vi ganska snabbt in i motvinden igen och jag kunde leverera lite flaskor.
jag vet att jag gnäller om min jäkla rygg men kände att den inte var helt ok igår. Jag kunde inte i sitta ner och trycka på som jag ville utan att där kom smärta. Så jag satt mig i front av fältet för att göra lite arbete så att avståndet fram de 3 i täten inte skulle bli allt för stort. Det är aldrig fel att få lite TV tid och visa upp kläderna heller :)
Mot slutet fick jag tyvärr en dum punktering som även punkterade mina ben och mitt självförtroende. Så men 3-4 mil kvar av tävlingen satt jag fel i kantvinden och åkte av tillsammans med ett gäng andra. Så tyvärr blev det gruppetton till mål.
Richard, Marcus och Isac satt kvar i det kraftigt reducerade fältet. Men tyvärr fanns inte benen där riktigt idag för att köra hem en topplacering. Men vi kör bra och pressar de större lagen rejält. Det är även roligt och se den respekten vi har skapat oss under dessa 3 dagarna.

Nu väntar lite återhämtning, lite behandling av ryggen och sen på Lördag är det dags för UCI lopp i Uppsala. Ska bli otroligt roligt att köra ett stort lopp i Sverige.

Sitter på Visom nu och är trött men min trötthet upphörde när denna fina leksaken till en kund anlände.

En Look 795:a med dura-ace Di2 och Lightweight hjul!

Mekanikerna gör ett enormt jobb när tävlingen är slut!
Lite hjul och cyklar att tvätta varje eftermiddag/kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar