lördag 6 februari 2016

Några timmar i vinden och trådlöst!

Man åker runt halva jorden men ändå får man uppleva samma vind som man får uppleva på den skånska slätten. Vinden måste vara en av söderslätts största exportvaror. Som tur var så visade kvicksilvret en bit över 20 grader så ska kanske inte klaga allt för mycket.
På tal om exportvaror så lurade jag i amerikanerna att Absolut Vodka är Svenskt vatten. Jag sa att man dricker det på finare middagar som vatten till vinet. Blir ni Svenskar inte fulla av Vodka? Nej det är ju vatten, det förklarade jag ju för er :)
De svalde den förklaringen, sen gick vi vidare för att köpa medicinerat amerikanskt kött.

Annars så börjar jag komma in i tiden här borta och körde 4 h i kuperade terräng. Jag körde inte upp i de riktiga bergen utan höll mig där det går upp och ner hela tiden. Som jag skrev innan så var det en satans vind idag. Det var lite läskigt när man körde utför in närmre 70 km/h också kom där kastvindar från sidan.
Körde in till den lokala cykelbutiken här. Har blivit bra kompis med ägaren, så pass bra att jag fick testa Sram´s nya e-tap idag. Det ser coolt ut utan några sladdar men kan inte säga att jag märkte någon större skillnad mot Campagnolo´s EPS eller Shimano´s Di2. Kalla mig gammalmodig men jag tror fortfarande  att sladd eller vajer är bäst.

Om någon undrade så lyckades jag hålla mig vaken till 21.20 igår. så klarade mitt mål. Nu är klockan 21.38 så det blir bättre och bättre.

Avslutade dagen med en lite brasa, där är trots allt vinter :)

På dagens högsta punk.

Fick ta del av en filminspelning under träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar