måndag 8 februari 2016

Säsongspremiär, Super Bowl och diskbromsar.

Ja så var säsongs premiären avklarad för 2016. Tror jag skrev det igår men skriver det igen. Det är för lättåkta GP här för att man ska kunna göra en ordentligt skillnad. Folk sitter för lätt på hjul eller bryggar upp till en "enkelt".
Det var spurtpris på varje omgång och laget var på tårna. Tror vi plockade 14 av totalt 40 spurtpris så det var helt ok. Efter ca 40 minuter av 90 så kom jag iväg i dagens längsta utbrytning. Vi var 5 man i gruppen som kom loss men tyvärr är inte Amerikaner så duktiga på att arbeta tillsammans. Vi var 3 st som gick runt ordentligt och det är på tok för få om man ska hålla undan på en sån lättåkt bana. Men det var värt ett försök iallafall.
Med 1.5 varv kvar så blev där en massvurpa som jag precis klarade mig från. Där blev en lucka upp till 10 cyklister också var dagens lopp över för min del iallafall. Tror jag hade kunnat täppa till den luckan men hade inte haft något krut kvar till en spurt så jag rullade lite lätt över mållinjen.

Jag är inget större fan av diskbromsar och min syn på dessa ändrades inte efter idag. Tror halva klungan körde med diskbromsar och runt om en kunde man höra hur bromsklossen gick emot skivan. Tjing tjing  tjing. Tror även dagens vurpa blev större än nödvändligt då folk låste sina bromsar i ren reflex och vurpade pga det. Det är inget man behöver vara rädd för med Shimano´s aero bromsar :)

Innan tävlingen idag fick jag tränat 2 h så det var en bra dag att få i benen inför kommande tävlingar. Tror det blir en lugnare dag imorgon innan det blir 2 ordentligt distanspass och sen startar ett etapplopp på Fredag. Men mer om det längre fram.

Det var ju inte en vanlig Fredag här i USA idag utan det var Super Bowl söndag. Såg inte hela matchen men såg de sista 15 min iallafall och halvtidsunderhållningen. Gick ut på gatan utanför huset under matchen för att höra alla skrik och kommentarer från grannarna. It´s a big thing here :)

Bilder från tävlingen kommer inom kort.



1 kommentar:

  1. Kul läsning. Ser fram mot att följa dina äventyr i USA. Fler borde följa ditt exempel. Men glöm inte att det heter SKIV-bromsar på den här sidan. :-)

    SvaraRadera