måndag 28 mars 2016

Cykling är en fantastisk sport!

Det blev ett bra pass idag i ett helt fantastiskt väder. Som jag önskade igår så visade sig solen från sin bästa sida vilket även vinden gjorde. Men en bra planerad runda gjorde att man slapp den värsta motvinden. Klockan stannade på precis under 6 h när jag kom hem.
Tycker att jag har ganska bra tryck i pedalerna. Körde på bra i en av de små backarna och lyckades trycka ut fina watt. Så formen är där om inget annat.

Vi var 6 man som rullade från Visom med olika förutsättningar och med olika mål. (Det ska dock tilläggas att alla dessa 6 tränar cykling regelbundet.) Men trots detta så fick vi ihop ett bra pass tillsammans. Fick frågan hur man lyckas med detta. Att jag som elit kan köra tillsammans med en halvtjock motionär. (ursäkta uttrycket)
Mycket handlar om respekt från båda hållen, Jag måste respektera att de inte kan köra som mig och de måste respektera att jag vill ha träning. Därför var det jag som låg där framme 80% av vår runda tillsammans. I de backarna vi körde så la jag in några hårda intervaller och väntade in folk på toppen. Sen när rundan var över så la jag till 2.5 h och på det viset fick alla en riktigt bra dag där alla var nöjda. Ja visst folk var trötta men glada och det är huvudsaken.
Så det är därför cykling är en sådan fantastisk sport.

Är någon sugen på att få en riktigt rolig träning så kör vi ut kl 17.15 från visom nästa måndag.

Så var det USA och vad som händer där borta. Tyvärr har där varit dålig kommunikation från andra sidan havet samtidigt som laget inte blev uttagen till en av de större tävlingarna där borta. Fick dock ett mail idag om anledningen till den dåliga kommunikationen så alla är på rätt sida igen. Men det blev lite i sista sekunden så jag har valt att skjuta fram min nästa USA resa något.
Verkar som laget genomgår en liten förändring och där har hänt mycket sedan jag åkte därifrån även om det bara är 2 veckor sedan.


Nu väntar sängen innan morgondagen bjuder på lite intervaller. Alltid skönt att köra intervaller :)

Fint väder = fin fika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar