måndag 20 juni 2016

Sista etappen och hemresa!

ÄNTLIGEN ligger jag i sängen med en sovandes dotter precis intill. Efter att ha varit ute och tävlat så är det magiskt att komma hem till familjen.

Det blev tyvärr en lång resa hem både igår och idag. Efter målgång satte vi oss i bilen och körde till kl 12 på natten då vi stannade för att få ett par timmars behövlig sömn efter en hård dag. För att komma till ro så tog hela laget en fin god natt öl innan vi gick till sängs. Man sover alltså gott på en öl :)
I morse hoppade vi in i bilarna och hoppades på en snabb resa hem men trafiken i Tyskland kan vara helt fantastisk eller som idag en mardröm. Trafikolyckor och trafikarbete avlöste varandra. Men tycker vi spolar tillbaka bandet till Söndag morgon istället för att prata om olyckor.

För varje etapp så har benen känts bättre och bättre, så var även fallet på sista etappen. Det skulle köras 156 km i enbart kuperad terräng och prognosen var regn. Man kan väl säga så att meteorologerna i Österrike gör sitt jobb. för fy FAN vad det regnade ett tag när vi körde i dalen. Det var så man knappt såg vad som hände framför en. Trots regnet så kändes det bra.
Nu skulle jag kunna skriva 1000 ursäkter om varför jag inte satt med täten på 3:dje sista stigningen men varför ljuga.
Vi avslutade tävlingen på 3 RIKTIGT hårda varv med en stigning på ca 3 km med ett snitt på 10-12 %. Innan vi gick in i stigningen så var det en snabb utförskörning där jag helt enkelt blev lite rädd pga de våta vägbanorna. Så istället för att hålla mig placering i fätet så tappade jag mark och kom in i stigningen på tok för långt bak. Körde mig relativt långt fram den första km men tyvärr exploderade benen också även moralen. Regnet öste ner och gruppen jag satt i tog det väldigt lugnt utför för att komma helskinnade till mål. Tyvärr hade vi 2 i laget som fick smaka lite asfalt.

Men på trots de totalt uteblivna resultaten och lite otur så kommer jag ut ur detta etapploppet betydligt starkare än tidigare. 6 UCI starter på 9 dagar ska förhoppningsvis ha påverkan på formen inför Söndagens SM.
Lite mer om SM kommer längre fram i veckan.

Nu väntar min egna säng och imorgon blir det en lugnare tur för att rulla igång 2 st riktigt stela ben.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar