söndag 4 december 2016

Lite om träning, ny cykel och ny proffskompis!

Vardagen rullar på som vanligt men ändå helt annorlunda. Innan vid samma tid på året så har det bara handlat om cyklar och styrketräna. Nu ska man simma och springa också. Men det är jäkligt motiverande när man känner att det går framåt.
Har fått frågan många gånger vad mina mål kommer att vara framöver.
Ska jag vara helt ärlig så vågar jag inte riktigt gå ut med dessa än. Men kan skriva så pass mycket att de är högt satta.
Men utan högt satta mål så har jag väldigt svårt att motivera mig. Så är det med det mesta jag företar mig. Sen är det inte alltid man lyckas nå målen man sätter upp. Lovar dock att avslöja målen längre fram.

Träningen i har fungerat bra i helgen. I lördags blev det 5 fina timmar på min nya vinterkrigare, en Ridley X-Bow:

Ridley X-Bow

Idag så blev det ett bra simpass med 10x100 som huvudserien. Där 4 st skulle gå hyfsat snabbt och i detta fall så hamnade dessa på runt 1.04-1.05. Vilket jag är nöjd med efter så kort tid i bassängen.
På eftermiddagen så sprang jag mitt längsta pass än så länge. Lyckades klämma till med 9.5 km. Det gick inte snabbt men skönt att kunna springa lite. Tror snittet blev 4.50 min/km.
Så här illa ser det ut när jag springer! :)

Som avslutning så måste jag skriva ett par rader om min kompis Nikita som jag bodde tillsammans med under min tid i Italien. I veckan som gick så skrev han kontrakt med Astana. Roligt att han lyckades att nå hela vägen.
En liten rolig historia med honom är när vi skulle käka middag en kväll. Han menade att vodka var livsfarligt men att vin var okej att dricka. Jag höll med honom men menade att ett glas var okej. Han bara tittade på mig och menade att vin kan man dricka hur mycket som helst av utan att bli påverkad. 2 flaskor senare så stod han på bordet och dansade till rysk techno.


Nu väntar sängen och imorgon är det vila som står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar