torsdag 19 januari 2017

Triathleter se hit och hjälp en blivande triathlet.

Ligger i sängen och ställer mig frågan varför man utsätter sig för detta. Dagaens runda blev åter igen 5 h och över de få kullarna som finns här. Körde 2 lite kortare men hårdare intervaller uppför och benen börjar vakna till liv på allvar.
Efter 1 dag men knappa 3 h på cykeln och sen 3 dagar med 5 h + lite simning/löpning så är kroppen bra mör.
Tror den där glassbuffen som finns på hotellet kommer ha stryckande åtgång ikväll J
Imorgon väntar en lugnare dag med en lättare runda på cykeln och sen 1 timmes lätt simning i poolen igen. Ska se om jag kan hitta några kompisar att simma med imorgon. Alltid trevligare med lite sällskap.

Men nu till väldigt viktiga saker. Om min förvandling från cyklist till triatlhet ska gå smärtfitt så måste vi komma överrens om lite regler och hyfs. Mitt mål är att få dessa 2 världar att bli kompisar.
Nu har jag varit på trialthon ön i 4 dagar och känner att jag får tycka till om saker och ting. J

Triathleter kan vi komma överrens om följande:
1, Man SKA hälsa när man möts på vägen.
2, INGA stödstrumpor när man cyklar. (endast Forze socks accepteras)
3, INGA linnen när man cyklar (uppkalvad cykeltröja är okej) J
4, Bara 2 flaskor på cykeln vid träning
5, Kaffestopp är ett måste på distansträningarna

Nu är det ju inte bara triatlheterna som ska anpassa sig, för att jag ska bli välkommen i den nya världen så måste jag också acceptera saker och ting.

5 saker som jag ska acceptera för att bli traiathlet:
1, Löpning är roigt och inte en plåga
2, Tempocykeln är din vän
3, Streching
4, Att man har tränat även om man inte har suttit på cykeln
5, Det går att träna efter puls (dock inte på cykeln, där gäller bara watt) J

När man läser de sakerna jag ska anpassa mig till så kan man ju fråga sig hur detta ska gå. Det är som att lära en gammal hund att sitta, men mirakel har skett förr så vi hoppas på det.

Skämt och sido så tror jag 2017 blir ett roligt år och jag tror jag kommer vara snabb på 2 av 3 monent i alla fall. Sen får tiden visa hur snabbt jag kan springa. Gillar utmaningar och detta är en stor utmaning för mig. Helst med tanke på vilka mål jag har satt upp. Siktar man inte mot stjärnorna så når man aldig dem heller.

Nu ska vi traska bort mot buffen och få lite mat i magen.
Ciao 

1 kommentar: