onsdag 18 januari 2017

Bättre ben, katamaran och förvandling.

Så är en ny hård träningsdag avklarad här på Fuerteventura. Som jag skrev igår så trodde jag inte att det skulle ta allt för många pass innan benen var igång igen och det stämde bra. Igår var jag plågad nästan hela passet men idag var det helt andra ben. Ska inte säga att jag satt enkelt på samma watt som igår men det kändes betydligt mer komfortabelt.
Körde 1st 15 min intervall och var nästan uppe på samma watt som jag brukar ligga på. När vi kom hem till hotellet igen så stod mätaren på nästan 140 km och nästan 5 h träning. Dagens runda var betydligt mer kuperad än den var igår.

Hade man nu varit cyklist så hade man varit super nöjd med dagens insats och tagit det lugnt resten av dagen. Men nu förtiden är jag bara hobby cyklist som håller på med en förvandling till triathlet. Så för att få fart på förvandlingen så snörade jag på mig löparskorna och tog en kortare löprunda.  Har fortfarande lite ont i foten så farten var inte allt för hög.

Tänkte att jag måste skriva en liten rolig sak från dagens runda. När vi kom hela vägen ner på sydspetsen här på Fuerteventura så stod där en katamaran och min danska rumskompis kände igen färjan. Då visade det sig att det var den gamla katamaranen som har gått mellan Ystad och Bornholm. Den var för gammal till att gå där, men mellan Fuerteventura och Gran Canaria fungerar den fint.

Imorgon väntar 5 nya timmar på sadeln och 30-40 nya minuter i bassängen. Jag ber till alla gudar och gudinnor som finns att jag ska slippa kramp imorgon när jag ska ta mig ur bassängen. Skulle krampen infinna sig så är min nya adress bana 5 på Playitas, Fuerteventura.

Kaffe är otroligt viktigt!

En litten bild från kustvägen vid Morro Jable!

Nu väntar sängen på mig


Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar