fredag 10 februari 2017

Tävlingar 2017!

Tyckte att jag hade gott om tid i morse och tog det så lugnt man kan med en 2 åring springandes runt benen. Men som alltid annars så blev det akut tidsbrist idag också. Men fick gjort 2 bra pass på morgonen/förmiddagen.

Först blev det intervaller på löpbandet. Vet ju inte riktigt vilka farter jag ska hålla än men körde 10x400 på 3.35-3.45 tempo som kändes helt ok. Körde 15 min crosstrainer och 3 km på löpbandet innan jag körde igång och 3 km väldigt lätt efteråt. Det verkar som om foten vill hålla vilket är otroligt skönt.
Efter så drog jag direkt ner till badhuset för att köra ett simpass med inriktning på fart. Körde 20x100 1-5 4 ggr. Det kan ha varit så att sista var precis under minuten nerifrån eller så var den precis på 1.00.00.

Sitter på jobb nu och det som håller mig vid liv är mitt italienska kaffe från illy. Ska inte klaga alls men ibland är det hårt att både satsa ordentligt och jobb. Men som sagt ska inte klaga då jag älskar det och har själv valt det.

Jo så var det här med vilka tävlingar jag kommer köra under året. Jag har kollat på tävlingar som har en hård cykling. Där finns ingen anledning för mig att trampa runt i Köpenhamn eller i Kalmar där banorna är pannkakasplatta. Därför har jag riktat min blick söder ut.
Som det ser ut idag så kommer jag köra en halv ironman (70.3) på Mallorca, en full Ironman på österrike i juli och håller kroppen så en full igen i italien i slutet av september.
Där emellan så kommer jag köra någon tävlingar här i Sverige, bland annat Trelleborgs egen tävling som är en sprint tävling. Kommer även dra på mig nummerlappar på ryggen och köra lite cykeltävlingar på Själland eller i Sverige när det passar.
Givetvis ställer jag mig alltid på startlinjen för att göra mitt bästa men inser att min cykelform inte är samma som i fjol så att köra om resultat är för mycket att begära. Kommer köra för att få riktig hårdhet när det gäller cyklingen. Den bästa träningen är att tävla.

Förhoppningsvis är jag en av de till vänster i bilden under 2017!
Även idag fick en nya glad kund med sig ett par Boyd hjul hem. Denna gång så blev det ett par Boyd 60 mm hjul som rullades ut från Visom.
Snygga hjul som rullades ut idag!

Nej nu får det räcka för idag. Ska orka att köra minst 5 h på cykeln imorgon.


Ciao

1 kommentar: