söndag 26 februari 2017

Lyssna på kroppen och bra med träning!

Ja det var tyvärr ett bra tag sedan jag skrev här på blogg. Kan lugnt säga att det har gått i 200 sedan sist jag skrev här. Så idag är det en ren slappe dag, ingen träning utan bara massa lek med lillen.
Ibland glömmer man bort att lyssna på kroppen utan bara kör på. Det har varit väldigt mycket en tid nu och jag lyckades dra i handbromsen innan det började gå illa. Har en bra förmåga att kunna koppla bort problem när jag tränar och kunna fokusera på träningen. Det ett bra andrum och man mår betydligt bättre efter träningen. Har även fått en trygghet att låta kroppen styra. När man har jobb, familj och gör en seriös satsning så gäller det att lyssna på både kropp, knopp och sambo J

Har lyckats knyta ett par nya samarbetspartners inför framtiden. Dessa kommer jag att presentera under veckan som kommer.
Lite planering inför framtiden!

Träningen har rullat på otroligt bra och igår blev det 5.10 ute i ett fantastiskt väder. Cykelbenen börjar vakna till liv trots att det har blivit betydligt mindre cykelträning än vad det har varit tidigare år.
I veckan körde jag 2x20 min och höll kontrollerat 340 i snittwatt. Brukar inte kunna trycka ut så mycket watt när jag sitter med cykeln på trainern men tyckte intervallerna gav bra svar.
Behöver ju inte kunna trycka några våldsamma watt nuförtiden. Utan jag ska kunna hålla bra watt under VÄLDIGT lång tid på en tempocykel. Det blir den stora utmaningen när det gäller cyklingen på en ironman.

Lite vatten!

Fantastisk dag!
Nu ska jag baka semlor, fick något konstigt sug efter semlor i morse.




Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar