lördag 1 juli 2017

Dags att samla ihop sig och köra!

Ja då är det dags att samla ihop sig och bli seriös. Nästa söndag så gör jag debut som Ironman pro i Jönköping på en halv ironman eller 70.3 som det också heter.

Lika spännande som tycker att detta ska bli, lika livrädd är jag. Jag har tränat löpning i knappt 6 månader och ska ställ upp i proffsklassen. Jag kanske har tagit mig vatten över huvudet men man lever bara en gång och den gången ska man spänna bågen och testa.
Tror absolut inte att jag kommer göra bort mig där uppe nästa söndag.
Startlistan för Jönköping 70.3

Varför jag startar i pro klassen förklarar jag i veckan som kommer. Där finns en bra anledning.

Träningen har fungerat bra den senaste tiden och jag har kunnat springa relativt smärtfritt. Wattsiffrorna på cykeln är helt acceptabla och vid en test i tisdags så höll jag ca 280 i snittwatt under 2 timmar. På tävling kan den nog pressas upp lite då man slipper ta så mycket hänsyn till allt och alla. Sen kommer cykeln att pimpas upp med Boydhjul, nya däck, trissor från ceramicspeed samt vevlager från samma tillverkare. Så kan inte klaga på utrustningen i alla fall.
Har kört några bra pass i havet och tycker jag hittat ett bra flyt där. Men om det räcker till får vi veta nästa söndag.

Från ett bra pass!
Ja då är det dags att samla ihop sig och bli seriös. Nästa söndag så gör jag debut som Ironman pro i Jönköping på en halv ironman eller 70.3 som det också heter.

Lika spännande som tycker att detta ska bli, lika livrädd är jag. Jag har tränat löpning i knappt 6 månader och ska ställ upp i proffsklassen. Jag kanske har tagit mig vatten över huvudet men man lever bara en gång och den gången ska man spänna bågen och testa.
Tror absolut inte att jag kommer göra bort mig där uppe nästa söndag.

Varför jag startar i pro klassen förklarar jag i veckan som kommer. Där finns en bra anledning.

Träningen har fungerat bra den senaste tiden och jag har kunnat springa relativt smärtfritt. Wattsiffrorna på cykeln är helt acceptabla och vid en test i tisdags så höll jag ca 280 i snittwatt under 2 timmar. På tävling kan den nog pressas upp lite då man slipper ta så mycket hänsyn till allt och alla. Sen kommer cykeln att pimpas upp med Boydhjul, nya däck, trissor från ceramicspeed samt vevlager från samma tillverkare. Så kan inte klaga på utrustningen i alla fall.
Har kört några bra pass i havet och tycker jag hittat ett bra flyt där. Men om det räcker till får vi veta nästa söndag.

Aerodynamiska och styva hjul från Boyd. 


Nörderi på hög nivå, men det sparar några watt iallafall.
Idag har det varit en dag helt utan träning, men imorgon kör vi hårt igen. Har 2 andra spännande saker på gång också men det kanske avslöjas imorgon.

Ciao och trevlig lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar