tisdag 4 juli 2017

Proffs eller inte?

Ja denna vecka så är det inte speciellt hård träning som står på schemat. Idag blev det ca 1.15 på cykeln med några riktigt hårda 2 min intervaller. De sista 2 intervallerna låg på 450-475 watt och kändes helt okej. Givetvis gör det ont när man är uppe och trampa på dessa watt men det var ändå okej.
Imorgon väntar ett kortare löppass och ett besök i havet.

Jag lovade ju skriva varför jag väljer att köra PRO klassen istället för i AG klasserna eller motionsklassen.
När Ironman tanken slog så bestämde jag mig ganska snabbt för att göra en seriös satsning och hade redan då proffsklassen i tankarna. När jag sen började träna så märkte jag ganska snabbt att simningen kom tillbaka snabbare än vad jag trodde att den skulle göra. Då skickade jag ett mail till Svenska tri förbundet och förklarade min situation. Efter ett tag så kom mailet med en proffslicens till mig. Så kan titulera mig Ironman proffs på pappret i alla fall. J

Men det spelar inte så stor roll vad licensen heter men jag vill tävla mot de bästa och det får jag göra med denna licensen. Proffsklasserna är inte så våldsamt stora,vilket gör att simningen blir betydligt lugnare än om man skulle kört i AG klasserna.
För mig som är en relativt bra simmare så är detta en stor fördel att få öppet vatten ganska snabbt.

Proffslicensen gör det även lättare att anmäla sig till tävlingar. För att sammanfatta det så medför pro licensen en rad fördelar som underlättar det hela.

Sen tro jag så klart inte att jag kommer vinna en Ironman tävling min första säsong. Men i år är jag här för att se och lära. Jag tror jag håller måttet både på simningen och på cyklingen men sen kommer jag tappa. Men har lovat att flytta mig när där kommer någon som vill springa om :)
från gårdagens simning

Imorgon kommer en liten text om nästa mål som kommer strax efter Jönköping.


Nu väntar sängen för ytterligare lite vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar