måndag 22 december 2014

En helg med regn!

Ja trots att vädrets gudar inte var på cyklistens sida denna helgen så har jag fått 2 bra distanspass i kroppen. I Lördags fick jag ca 4 h innan regnet fullkomligt öste ner och gjorde en kall på bara ett par minuter. Igår tröskade jag runt 5 h på söderslätts vägar. I början på passet var det rena isgatan på flera ställe men detta släppte ganska snabbt då jag valde att köra på lite större vägar.
Wattmätaren börjar visa bra siffror och kroppen känns bra. Nu väntar julen och en massa mat och en hel del träning. Äter man så måste man träna också :)
Tror siffrorna kommer bli ännu bättre efter jul.

Jag drog en story om hur jag fick Miguel Indurains signatur på en tröja för ett tag sedan. Men det är inte den autografen jag är mest nöjd med i min samling.
Den autograf som står högst i kurs är den där det står Marco Pantani smått smått smått. Smått blev det då jag bara hade en vanlig bläckpenna när han skulle skriva. Givetvis står hans autograf på en Mercatone Uno tröja och jag blir lika glad varje gång jag ser på den. När jag växte upp var Pantani min stora idol och kungen i bergen. Minns att jag blev vansinnig då någon sa något dåligt om honom. Har lugnat ner mig lite när det gäller det.
Pantani var på besök i Danmark och skulle köra Ritter Classic tillsammans med massa motionärer. Pappa var också inbjuden till loppet som gammal cyklist. Autografen fick jag via samma stil som med Indurain, jag skulle bara ha Pantanis autograf. Denna gången fick jag stor hjälp av mamma som hjälpte till att trycka mig framåt i folkmassan. När vi väl kom fram tror mamma fick hans uppmärksamhet  genom att flörta lite lätt med honom :)

Nu väntar lite styrketräning innan det ska hem och göras köttbullar till julafton.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar