torsdag 25 december 2014

God Jul!

Jag hoppas alla hade en riktigt skön julafton igår och att julens festligheter fortsätter ett par dagar till.
Tog ledigt från träningen igår för att vara med nära och kära hela dagen och bara fira jul.

Idag var planen att det skulle bli ett ordentligt distanspass på 6 h men när jag slog upp ögonen i morse så vräkte snön ner och då tävlingspremiären står förr dörren så valde jag att planera om lite. Hämtade upp trainern för att köra 2 st 20 min intervaller och 2 st 5 min intervaller. 20 min på jämn bra fart (320-330 watt) och 5 min på lätta växlar med bra spinn på benen. Sen var planen att köra ytterligare ett pass på trainern nu på kvällen. Men när jag kört färdigt så blev vädret betydligt bättre. Käkade en snabb lunch för att sen kasta mig ut på MTB´n. Fick ett helt ok pass på 2.5 h blev dock lite halt på vägarna på vägen hem.
Så trots vädret så fick jag ihop en bra träningsdag.

Nu blir det en lugn kväll då julfirandet fortsätter med sambon´s familj i morgon. Men innan det så får testcykeln en omgång :)

God fortsättning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar