lördag 28 februari 2015

Chico stage race etapp 1!

Första etappen på Chico stages race är avklarad. Etappen var 120 min på en motorbana som var otroligt lättåkt. Där var 2 st korta backar på varje varv men dom var för korta för att göra tillräckligt stor skada.
Första 2-3 varven var otroligt hetsiga men efter ett tag lugnade folk ner sig lite. Satt långt bak de första 45 min och därefter tog jag mig uppåt i fältet.
Efter exakt halva loppet så ser jag en attackera precis höger om mig så jag följer hans hjul och vi kommer iväg i en 15 manna grupp. Tyvärr var gruppen för stor för att få igång ett ordentligt samarbete så vi blir hämtade efter ett tag. Mot slutet försökte jag själv köra i den längre av dom 2 backarna och jag kommer iväg med en annan men han vägrar ta hjälpa till så det sket sig ganska snabbt tyvärr.
Rullade imål tillsammans med klungan och har samma tid som segraren.

Imorgon väntar linjeloppet som är 140 km långt med 8 km grusväg. Tror det kommer blir en hård dag i morgon med ett nervöst fält på små vägar. Amerikanerna är inte vana vid små vägar och stora fält. Så det blir en spännande dag imorgon.

Cykeln blev trött idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar