söndag 8 februari 2015

Cykling kan vara orättvist!

När jag vaknade 06.30 i morse så var vädret betydligt bättre än vad dom lovade dagen innan. Så gick ner för att käka frukost och sen direkt köra till starten som var belägen ute i ingenstans. 15 min innan start så öppnar himlen sig och det öser ner. Som tur var så var det inget kallt regn som kom.
Ca 45-50 man var till start så inget super fält men helt acceptabelt. Vi skulle köra 3 varv på en ganska platt bana med några lättåkta backar. Men avgörandet kom inte där utan när vi kom ut i riktigt kantvind för första gången. Då kom jag iväg i en grupp på 7 man som jobbade bra ihop. Men det tog ett bra tag innan vi fick ett acceptabelt hål. När vi väl hade fått det så växte det sig ganska snabbt ner till fältet.
Så mot slutet stod det helt klart att vi där framme skulle köra om segern. Då hör jag det man ABSOLUT inte vill höra: PSSSSSSSSSS från bakhjulet. Då ingen bil stannade så fick jag heller inget nytt hjul och tävlingen var över. Där "råkade" komma några väl valda ord på både Svenska, Engelska och Italienska ur min mun.
Det är tyvärr sånt som händer men det är ändå duktigt irriterande. Som tur var så kom där en amerikansk muskelbil förbi som plockade upp mig och körde mig till målet.

Nu sitter jag i en kuststad som heter Seaside och morgondagens tävling är 10 min från hotellet. Vad jag har hört så ska det vara en tuff bana i morgon med många höjdmeter. Så jag håller tummar och tår att jag inte ska höra PSSSSS igen.

Nu väntar middag och sen sängen.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar