tisdag 10 februari 2015

Seger och Hollywood!

Vädret fortsatte tyvärr vara lika tråkigt på söndagens tävling som på lördagens race. Många instanser här över hade gått ut med varningar med tanke på allt regn som kom under helgen.
Så tyvärr var det ett mindre fält som kom till start i söndags. Det var en otroligt fin bana som skulle köras 8 varv. Men kommissarien kortade ner vårt lopp till endast 6 varv.
Kunde snabbt märka att jag hade 1 växel mer än övriga i stigningarna. Så med 2.5 varv kvar så tryckte jag till lite i den sista stigningen som var ca 3 km lång och efter det såg jag ingen mer. En seger är alltid en seger men det är tråkigt när det blir en mindre tävling än vad man hade hoppats på.

Idag blev det en lättare rullrunda med kaffestopp på mitt nya favorit ställe här borta Newhall railroad cafe :)
Efter det så blev det lunch innan jag och en kompis åkte ner till Hollywood. Han skulle jobba ett par timmar så jag kunde gå runt och titta på både det ena och andra. Ibland är det roligt att bara gå runt och kolla på folk.

Imorgon och på onsdag tänkte jag spendera lite timmar på sadeln. Vädret ska bli underbart dessa dagarna så det gäller att passa på.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar