tisdag 17 februari 2015

GP och en dag OFF!

Besvikelsen sitter fortfarande och gnager lite efter Lördagens misslyckande lopp. Men man får se det från det från den ljusa sidan. På Lördag är det ett nytt lopp men nya möjligheter till ett bra resultat.

Igår var det återigen ett GP på schemat. Rullade ut på morgonen för att känna efter hur kroppen kändes. Beslutade mig för att åka med till tävlingen och bestämde mig i sista sekund för att köra. Det skulle köras 90 min på en lätt åkt bana. De första 10-15 min så led jag ganska mycket men sen var det precis som något släppte och jag kunde vara med och tävla på riktigt. Med 30-35 min så kom 2 man iväg och fältet lät dom få 40 sek. Då vi innan loppet hade sagt att vi skulle köra för vår spurtare så gick jag fram i front och med lite lite hjälp körde jag in utbrytningen. Men tyvärr missade han spurten totalt och vi blev utan resultat. Men är glad att kroppen kändes betydligt bättre igår än i Lördags.
Har ett litet ess i rockärmen som jag tänkte lufta på Söndagens GP lopp. Om det fungerar återstår att se på Söndag :)

Men tanke på Lördagens lopp så bestämde jag mig för att att ta en dag off idag. Käkade en god frukost och sen stack vi ner till Santa Monica prisen och Venice Beach. Det är otroligt roligt att bara gå runt och kolla på folk.
Käkade även en väldigt onyttig med väldigt god hamburgare till lunch. Hamburgare vet jänkarna hur man gör iallafall.

Det där med att laga mat hemma är inte amerikanernas starka sida och det gör mig tokig ibland. Jag är noga med vad jag äter och vill äta bra god mat. Mina kära vänner här borta har inte riktigt samma syn på det hela. Väljer man något från hälsomenyn så äter man bra mat tror dom. har försökt förklara för dom med det är inte lönt :)

Några sköna bilder från dagen:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar