lördag 21 februari 2015

Nya tävlingar, Clif Bar och ältande om styre!

Ja då var det Fredag och en helg med tävlingar väntar runt hörnet. Körde 2 långa pass både Tisdag och Onsdag. På Onsdagen hade jag sällskap av 2 svenska kompisar som gör en road/cykeltrip i Kalifornien.  Riktigt roligt att cykla med dom här i min "hem" trakter.

Imorgon väntar ett kortare linjelopp på ca 90 km som ska vara hårt säger dom. Inga jätte stigningar men vi ska tydligen köra varvet 20 ggr så det kommer med all säkerhet göra ont mot slutet. Har dock fått ont i muskeln som sitter på insidan av ljumsken. Hoppas verkligen inte detta ska ställa till några problem under morgondagen. Har justerat lite med sittställningen så hoppas bara att det är en muskeln som jag inte använt så mycket tidigare.

Ja när jag skriver sittställningen så har jag testa ett "vanligt" styre med kompakt böj i veckan men bytade tillbaka till det klassiska styret jag körde med innan. Jag har varit osäker på om jag gillade det klassiska styret. Men när jag testa både under kort tid så gillar jag mer och mer det klassiska. Sänkte även styre 5 mm och fixade lite med sadeln. Tycker jag sitter bra nu och får mer direkt kontakt med cykeln. När man väl har borta göra finjusteringar så är det otroligt svårt att sluta :)
Fick se denna bilden idag på 2 snabba pojkar som också verkar köra klassiskt styre:

Är inte 100 % säker med tror det är klassiskt styre!

Har även fått klart att sälja Clif Bar på Visom. Lägger till länken nedan. Både i fjol och i år har vi fått våra energiprodukter från Clif Bar så det var roligt att kunna få igenom att sälja detta i min lilla butik. Clif Bar är ledande när det gäller energiprodukter till uthållighetsidrottare i USA. Det som är den stora skillnaden mellan Clif Bar och andra märke är att det är ekologiska bar och dom smakar jäkligt gott :)
Min ena lagkompis brukar ta med extra bar för att käka dessa vid kaffestoppet.

Ciao  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar