torsdag 12 februari 2015

långa dagar och amerikanskt lathet!

Det har varit 2 fina dagar på 5 h vardera i bergen häromkring. Vädret har varit helt fantastiskt om dock lite blåsigt speciellt idag.
Cyklade ut till banan där Lördagens tävling ska köras och tog ett varv på den idag. Det var konstant motvind i 3 h sen flög man hem. Banan på Lördag är riktigt hård med en lång fin stigning på varje varv följt av en snabb utförskörning.
Ska bli riktigt roligt att tävla där uppe på Lördag. Det kommer bli ofantligt hårt och det brukar vara till min fördel.

Dagens kaffestopp kunde erbjuda precis allt man kunde önska sig. Man kunde få allt från torkat kött till friterade snickers. Som tråkig svensk så beställde jag givetvis det vanliga, en kaffe och kyckling sandwich. Kanske får ta ett stopp där på vägen hem från tävlingen för att testa friterad snickers.

När man är i USA så får ordet lathet en helt annan betydelse än vad det har hemma i Sverige. Där jag bor äter vi alla mål på papptallrikar för det är ju jobbigt att diska. Igår skulle en lagkompis komma över för att äta med oss och jag föreslog att vi skulle laga mat tillsammans hemma. Men det är inte Amerikanskt så det blev till att äta ute istället.
Hur man använder bilen här över ska vi inte prata om. Mataffären ligger MAX 5 min gångväg från huset. Så behöver man köpa mjölk så tar man givetvis bilen dit.

Blå himmel!

Stället som erbjuder allt ätbart för cyklister!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar