torsdag 26 februari 2015

Ny resa och LA fotomodell!

Sitter på ett hotell någonstans 2 h öster om San Jose och här finns inte allt för mycket, det vill jag lova. Jo här fanns en "berömd" glassbar ute i ett industriområde som faktiskt hade helt ok glass. Är på väg till ett större etapplopp uppe i norra Kalifornien närmare bestämt i Chico. Där är 7 h från LA till Chico men  tror inte att man kör hela sträckan i ett sträck här i USA. Nej idag körde vi 5 h för att i morgon köra 2 h.  Det är inte den mest effektiva resan jag har gjort till en tävling. Men jag säger inte så mycket och hänger på.
Har fått låna en tempocykel till denna tävlingen då en av etapperna är ett 16 km långt tempolopp. Har tyvärr bara fått köra på den en gång så håller tummarna att ryggen klarar av belastningen.
Första etappen är ett längre GP lopp över 120 min på en motorbana, Andra etappen är 145 km långt linljelopp med totalt 14 km grusväg, tredje etappen är tempoloppet och sista etappen är ett 75 min GP.

Vet inte alls hur profilen är på linjeloppet men hoppas på lite kuperat så man kan göra något roligt av det hela.
Målet är att göra ett bra sammanlagt resultat för att avsluta denna tävlingsperioden i USA på bästa möjliga sätt. Men mer om detta i morgon.

Fick frågan i Måndags om jag ville vara modell för Kaliforniens största cykeltidning och tänkte att det kunde vara en rolig sak att vara med på. Så efter träningen igår så blev jag upphämtad av fotografen. Vi håll på att ta bilder i 3 h men bilderna blev riktigt riktigt bra. Får tyvärr inte lägga upp bilderna förrän tidningen har släppts. Men vill jag bil stämd av tidningen så kan jag lägga upp bilderna :)
Fick skriva på papper om både det ena och det andra innan vi började.
Men nu kan jag lägga till modell på CV´t. Tror jag ska trycka upp nya visitkort när jag kommer hem där det står Patrik Ericsson Modell i LA :)

Jag och tempocykeln på tur.

Från Söndagens GP!

Hittade denna texten vid entrén till hotellet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar