söndag 22 februari 2015

Pall plats och amerikaner!

Alla hade sagt till mig i förväg att dagens tävling skulle vara otroligt hård med en hård backe på varje varje varv. Varje varv var nästan 4 km långt och det skulle köras 23 gånger. Så tänkte att detta kommer nog fan bli hårt.
Men när jag sen ser varvet så är det en 60 sek backe som du lätt kan ta på stora klingan. Så blev besviken att det inte var en hårdare bana. Men som jag skrivit innan så är amerikaner världsmästare på att överdriva saker och ting.

När starten går så står jag längst bak och första delen är svagt utför. Så får bra fart från klungan och ser en attack komma på vänstersidan så jag bara följer med honom. Vi får med oss 3 andra och jobbar bra tillsammans omgående. Kunde snabbt märka att mina ben var betydligt bättre än förra Lördagen. Med 10 varv kvar så står det helt klart att vi ska hålla hem. Med 2 varv kvar börjar det riktiga rävspelet och när vi kommer till "backen" så attackerar jag halvhjärtat för att bli av med 2 av dom svagare i utbrytningen. Men får en bättre lucka än jag hade hoppats på så jag börjar köra ordentligt. Men tyvärr börjar amerikanerna jobba otroligt bra tillsammans och med 2 km kvar så blir jag hämtad. Då kör en iväg och resten kollar på mig. Säger bara att det är upp till er om ni vill vinna eller inte, jag tänker inte dra er upp till honom. Men under den tiden blir luckan för stor och han håller hem. Blir precis slagen i spurten om andra platsen och får nöja mig med lägsta steget på pallen.
När jag kom imål var jag helt vansinnig att jag hade missat segern men nu efter ett par timmar så är jag nöjd med dagens lopp och att kroppen kändes stark.
Cyklisterna börjar tyvärr känna igen mig här nu så det blir svårare och svårare att hitta på saker.

Imorgon väntar 2 h lugnt rull på morgonen och sen ett lättåkt GP på seneftermiddagen. Ska se om man inte kan hitta på något roligt i morgon också.

Solokörning mot slutet!

Dagens pall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar