torsdag 5 februari 2015

Varmt och Amerikaner!

Gårdagens val att ta det lugnt och vila gjorde susen. I morse vaknade jag pigg med endast en lätt täppt näsa.
Redan när vi körde ut idag så var det varmt och skönt. Strax runt lunchtid kollade jag på min data och där stod det 32.2 grader. Så ska inte klaga allt för mycket på dagens träningsväder :)

Visste inte riktigt hur kroppen skulle kännas men den kändes bra så klockan stannade på 5 h och en massa goda höjdmeter. Här finns få "riktigt" stigningar utan det är mer åkbackar som går uppför i all oändlighet. Men givetvis finns här dom "riktiga" stigningarna också.
På dagens runda körde vi förbi ett ungdomsfängelse som ligger en bra ut utanför civilisationen. Där skulle man inte vilja sitta det kan jag lova er. Men tyvärr fick jag förklarat för mig att stället var överfullt.

Efter dessa 2 veckorna jag har varit här och av mina tidigare erfarenheter av Amerikaner så är dom väldigt öppna och väldigt hjälpsamma.
Vi svenskar sitter gärna tyst och vill vara för oss själv. Amerikanen stannar gärna upp och pratar om allt mellan himmel och jord. Under alla mina kaffestopp så har jag alltid haft en skön dialog med någon amerikan. Jag vet inte om detta är för att jag är en utlänning med cykel eller inte. Men det är roligt att träffa nya människor och prata lite med dom iallafall.
En medelålders man var helt övertygad om att Sverige var täckt av snö året runt. Men det är väl mer eller mindre rätt i och för sig :)

Bor man inte vid kusten så får man hitta vatten på andra sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar