torsdag 16 april 2015

Tävlingar och ny samarbetspartner!


Ja det har varit allt för längesedan jag skrev här i bloggen, Ber om ursäkt för detta. Men lovar att hålla er mer uppdaterade framöver.

Sen jag skrev här sist så har jag blivit pappa till en liten söt tjej. Helt fantastisk upplevelse och ett helt nytt liv har börjat. Riktigt roligt på alla sätt och vis. Kommer lite mer om detta längre fram. Man kan skriva en hel roman om det hela men det tänker jag inte göra.

I och med att lilltjejen kom ut lite för sent så blev det ingen Belgien resa för min del. Men laget körde riktigt starkt och ser fram emot att möta på upp dom nästa fredag för att köra första avdelningen av danska cupen.
Istället för Belgien så blev det Jylland för mig under helgen som gick. Loppen var förövrigt primära för den Danska säsongen.
På Lördagen skulle det köras 152 km på en lätt kuperad bana. Efter ca 1 timmes körning så skedde det man inte vill ska hända. Det blev en massvurpa med 40 man som besökte asfalten och lika många blev hindrade av vurpan.  
Vurpan skedde utför och i 70 km/h. Det var 2 motionärer som kom in på tävlingsbanan och inte höll till sidan. Som tur var så fick ingen livshotande skador.
Jag och 20 andra försökte komma upp till det som var kvar att fältet men efter ett tag la vi ner det hela och svängde av nästa gång vi passerade målområdet.
Tog cykeln och cyklade de 30 km det var till boendet från målområdet. Det var ju fint väder och behövde lite extra träning.
Vi bodde i en mindre by på norra Jylland som hette Lökken. Vi åkte in till centrum av Lökken på eftermiddagen för att äta lite. Det var inte ett stort centrum men där fanns minst 7 glassbarer så vi var givetvis tvungna att äta en glass och ta en kaffe.

På söndagen var det full storm och vi skulle köra 142 km. Efter 3 km så var fältet uppdelat i smågrupper och jag satt efter ett tag i andra gruppen.  Kollade på min wattmätare och efter 3 h så hade jag 295 i snittwatt. 295 i snittwatt är sjukligt mycket. Så man måste ge Danskarna att dom kan köra cykel. Efter ca 3.15 så fick jag tyvärr kramper i ryggen och fick släppa andra gruppen för att sträck ut ryggen. Kändes jäkligt surt att detta hände med ryggen då gruppen jag satt i kom ikapp det som fanns kvar av huvudklungan och det skulle köras om 5:e platsen. Själv rullade jag imål en stund efter. Besviken på att ryggen inte riktigt håller 100 % i de vindförhållande som det var  i söndags.
Förutom ryggen så känns formen helt ok så ser fram emot kommande tävlingar.

I måndags så ingick jag ett nytt otroligt roligt samarbete med Bil Larsson i Trelleborg. De kommer hjälpa mig med en ny Honda Civic Tourer i år. Riktigt roligt att kunna samarbeta med lokala företag.
Här kommer en bild på ungefär hur bilen ser ut:


Imorgon kommer en liten text angående superfeet´s skoinlägg. 
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar