måndag 22 februari 2016

Day off och cykeltest!

Ja idag var det en totalt day off på cykeln. Ett crit på 90 min skulle köras och mitt ända mål idag var att bli riktigt trött.
Så efter 10 min så satte jag mig i front och bombade allt jag kunde i 20 min för att sen se om man kunde komma loss. Det kunde man men tyvärr höll det inte allt får länge. Efter det satt jag mest i fältet och rullade med. Hade inte riktigt motivationen att sitta och kriga uppe i front igen. Men till sist blev det ett bra träningspass om inget annat.

Nu är siktet inställt på nästa helgs tävlingar och linjeloppet på Lördag. Såg på startlistan och där kommer bra lag till denna tävlingen så det ska bli roligt. Tävlingen går av stapeln utanför San Diego. Det är alltid roligt att komma ner där, det är en otroligt fin stad.

Trafiken här borta har jag inte skrivit så mycket om men den är hemsk. Folk kör precis hur de vill på motorvägarna. Man kör om till höger eller till vänster, ja man kör om där det passar helt enkelt. Om det inte vore nog så är där x antal 100 000 bilar ute samtidigt också. Här finns en bana här borta som heter Car pool lane och där får man endast köra om man inte är ensam i bilen. Detta är den ända körbanan som är relativt fri. Här borta har varje person sin egen bil så det är inte så konstigt att där blir lite köer.

På väg till dagens tävling!

imorgon väntar en lugnare dag med ett möte och lite andra spännande saker. Men mer om detta längre fram.

Här är en liten rolig test angående cyklar. Själv klarade jag 9/10, var lite för het på gröten på den ena tyvärr.

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/cycling-quiz-can-you-identify-the-worldtour-bike-from-its-silhouette-212616#S5bhqHmWPBDcCp9x.01

God morgon och God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar