söndag 14 februari 2016

Den jävla skylten!

Ursäkt mitt språk men är fruktansvärt förbannad på en jävla kon och en skylt. Men vi börjar från början.

155 km skulle avverkas under solen ute i öknen. Ganska omgående kom där iväg en grupp på 8 cyklister men där var inget hot i den gruppen. Så det blev 5 otroligt tråkiga varv. Varje gång i backen så satte jag mig topp 10 om där skulle hända något. Jag trodde backen skulle vara hårdare men det var den tyvärr inte. Men ut på sista varvet så ökades farten ganska rejält och in till backen sista gången så var det duktigt positionskamp. Jag kom in i backen på 6-7 hjul och satt fint där med 3 km kvar.
Med 1 km till mål så planade backen ut något. Spurten öppnades upp med 500 m till mål och jag satt fortfarande topp 10. Hittade en lucka och skulle precis dra igång ordentligt när hela fältet drar åt höger och killen framför mig klipper en kon. Min första tanke var att jag skulle gå duktigt i backen men kastade cykeln åt höger. Det skulle jag inte gjort för där stod den jävla feeding zone skylten. Så det var bara att låsa bromsarna och det kanske inte är det bästa att göra i en spurt. Det var jäkligt synd för jag satt bra med och hade fint tryck i pedalerna. Lyckades på något märkligt sätt ändå komma med första gruppen in över mållinjen. Det visade sig sen att det hade spruckit av ganska rejält på vägen upp till mål.
Är fortfarande duktigt irriterad men känns skönt att vara i ok form trots det dåliga vädret vi hade i slutet på december/ början på januari.

Imorgon väntar en 90 min långt GP och sen 7-8 h i bilen för att komma hem. Så imorgon blir det tyvärr ingen uppdatering men däremot på måndag så kommer en liten text. Orkar tyvärr inte skriva om våra prylar idag så det får bli på måndag. Den som väntar på något gott……..

Jo måste bara skriva 2 rader om hur dumma amerikanerna kan vara ibland. Efter loppet så bestämde vi oss för att försöka få något i oss. Så det blev subway för min del och hamburgare för amerikanerna på laget. Men vid sidan om fanns där ett glass ställe som givetvis skulle besökas. När man väl kom in så var där bilder och texter om alla möjliga olika sorters glasskombinationer. Amerikanerna tog givetvis en glasskombination med sås, godis och allt annat man kan tänka sig. Därefter kom svensken som ville ha 2 kulor i en strut. Tog nog mig 3-4 min att förklara att jag endast ville ha glassen i en strut utan några tillbehör. Detta var för killen som sålde glassen helt ofattbart. Men du vill iallafall ha glassen mixad ihop? NEJ, kan jag få 2 kulor i en strut sa jag lätt irriterat. Detta var för enkelt för honom att förstå så han la glassen i en bägaren. Men det var inte lönt att klaga så jag betalade och käkade min glass som var helt ok. Den killen hade inte alla indianerna i samma kanot det kan jag lova.

Innan start idag.

Så nu väntar sägen.

2 kommentarer:

  1. Haha... bara glass? ������ vad märkligt ��

    SvaraRadera
  2. Amerikansk servicenivå kan vara lite knepig. Under min lilla tid där för många år sen fick man alltid när man beställde något välja mellan ett antal alternativ. T ex. Om man beställde en sallad så drog servitrisen ett antal sallader efter en utantilläxa som gick så snabbt att man bara hörde det första alternativet så det fick det bli. Och sen: "What dressing would you like?". "Whattayougot?" svarade man och så kom det en ny lista. Sen skulle man ha något att dricka: "Sodabeercoffe?". "Soda". "ColafanataSprite?" och så vidare. Jag har tammefanken aldrig i mitt liv ätit så mycket Ceasar salad med bluecheese dressing och cocacola till som då. Man får hoppas att de olika snabbmatskedjorna har olika turordning på servitrisernas utantilläxor så du får lite variation i kosthållet. Kul att läsa initierat om amerikansk cykling dock. Fler borde följa dej i spåren.

    SvaraRadera