tisdag 16 februari 2016

GP och mina cyklar!

Sista etappen av Valley of the Sun var ett lättåkt GP i centrala Phoenix. Det var faktiskt riktigt coolt att köra GP lopp inne i centrala Phoenix. Det är inte varje dag man gör det.
Men för att börja från början så rullade jag ut 2 h på Söndag förmiddag för att få lite extra tid på cykeln då jag har svårt att hävda mig på så här lättåkta GP. 
Själva tävlingen var en ganska snabb historia. Min cykeldata visade precis under 50 km/h under de 60 min vi tävlade. Där hände tyvärr inte så mycket då de större lagen ville hålla ihop det till en spurt där Eric Marcotte vann (Amerikansk GP mästare).


GP i centrala Phoenix.

Över lag kan man säga att GP eller Crit som det så fint heter här är en stor sak. Man tar GP loppen mycket mer seriöst än vad man gör hemma eller ute i Europa. En av orsakerna är att det är betydligt enklare att arrangera ett GP lopp här borta än ett linjelopp. Inte sagt att linjeloppen är dåliga på något sätt men GP loppen är lika mycket värda som linjeloppen.

Efter vi hade gått imål igår så hade vi X antal timmar i bilen för att komma hem till LA eller rättare sagt Santa Clarita som förorten till LA heter där jag bor. Tror jag var hemma strax innan 02.00 i natt så var lite mör i kroppen när man steg upp i morse.
Annars har det varit en lugn dag med 2 h lätt cykling och givetvis ett kaffestopp på det.

Lovade skriva ett par rader om vad jag kör på här borta.

Linjecykeln är från huvudsponsors till laget Centric. Det är en butik i utkanten av LA som har sitt egna märke. Av någon konstig anledning så kör jag på deras Aero variant med Shimano Ultegra. (Ja jag vet)
Fizik Antares sadel, Look blade pedaler och hjulen är även Centric´s egna. Jag träna på 60 mm hjul och har ett par riktigt lättvikts hjul till kuperade tävlingar. 
Glömde nästa att skriva att den viktigaste delen på cykeln är ett SRM vevparti. (dock inte på bilden)
Linjecykel
Tempocykel!



Tempo cykeln är där inte så mycket att skriva om då den har nästan samma komponenter som på linjecykeln. 88 mm framhjul och bak ska där sitta ett diskhjul om laget inte glömmer det.

Givetvis är jag här borta för att tävla och försöka göra bra resultat. Ska även besök framtida leverantörer av diverse cykelprylar till Visom framöver. Men tyvärr finns det ytterligare en anledning varför jag är här. Men mer om denna lite mindre roliga saken i morgon.
Nu när ni ska starta tisdagen så går jag och lägger mig.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar