lördag 13 februari 2016

Tempo, vad är det?

Ja då var första etappen avklarade och jag sitter i en soffa ganska utslagen. Tempot gick av stapeln mitt ute i öknen och temperaturen visade runt 35 grader. Men det var inte det som var problemet idag. Som jag skrev igår så hade jag inte allt för höga förväntningar på dagens lopp. När man vet att de andra killarna har diskhjul, ordentliga däck och har kört mer än 40 min på sin cykel så tappar jag iallafall lite av motivationen.
Men försökte ändå få till ett bra lopp och det fungerade ganska bra till vändpunkten då jag kände hur det började dra i baksidan av låren. Det är en sak att testa cykeln i 40 min och en helt annan att gasa järnet. Så för att vara helt ärlig så drog jag i handbromsen för att inte riskera något inför morgondagens linjelopp. Men en otrolig positiv sak är att jag inte fick domningar i benen som jag fick i fjol. Så ska nog kunna få upp farten på denna tempocykeln till sist.
Så nu har jag gnällt så det räcker och blir över.

Imorgon gäller det ca 155 km lång linjelopp, detta också mitt ute i öknen. Tror att det kommer bli en riktigt hård historia. Banan är inte våldsamt kuperad men 6 varv och med denna värmen tror jag kommer döda många. oavsett vad så kommer det bli en rolig dag och det känns som säsongen drar igång på allvar i morgon.

Tempo Tempo Tempo!


Så nu blir det äta och vila så man är 100% klar i morgon. Jo vid startplatsen idag stod en låtsats polis och dirigerade både bilister och cyklister. Det var inte så lyckat vill jag lova. Innan start körde jag fram och tillbaka och gjorde en u-sväng. Det skulle jag tydligen inte ha gjort för satan vad sur han blev. Tror inte han får bestämma så mycket där hemma så istället får han göra det som volontär på cykeltävlingar.

Hoppas att jag kan erbjuda trevlig läsning i morgon, tänkte även skriva en liten text om vad jag kör med för prylar här över.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar