torsdag 18 februari 2016

Fångad av en stormvind!

Kunde knappt tro mina ögon när jag såg att regnmolnen började dra in över mig under träningen idag. Det som började så bra med 24-25 grader när jag körde ut slutade med 13 grader och ösregn. Men vi rullar tillbaka bandet lite.
Planen var att få ca 5 h idag med lite 10 min intervaller. Körde till backen där jag skulle köra intervallerna och då sken solen skönt. Intervallerna fungerade bra och de riktigt fina watten är på gång. Förhastade mig lite på andra intervallen och fick betala priset sista 2-3 min av intervallen. Efter detta fortsatte jag som planerat. När jag var längst bort på rundan drar regnet in och temperaturen faller direkt. Tror jag är på ca 1200-1300 möh när regnet kom. Kan lova er att den utförskörningen som följde inte var rolig. Kan lova att vinden tog tag i mina 60 mm hjul. Fick faktiskt stanna halvvägs för att röra lite på armar, fingrar och köpa ett Twix. Som tur var hade jag tagit med min vindväst så förs inte om mage/bröstkorg som tur var. När jag kom längre ner så kunde trycka på lite och få upp värmen igen.
När jag väl kom hem så stod klockan på 5.5 h så det blev trots allt en bra dag på cykeln.

Fångad av en stormvind!

Har lovat att skriva ett par rader om Amerikanska cykelbutiker. Kommer dela upp det lite i avsnitt och skriva lite då och då om detta. Idag blir det lite om slitage delar som är betydligt dyrare här borta än vad det är hemma. Tex ett Conti GP II 4000 kostar allt från 70-80 dollar här borta i cykelbutikerna vilket är betydligt dyrare än hemma. Samma sak gäller kedjor, kassetter och andra slitage delar. Sen Amerikanska produkter är billigare än hemma.
En sak man sätter stort värde på här borta är den lokala cykelbutiken. Internet har inte slukat upp marknaden på samma sätt som hemma och det är roligt att se.

Tror det får bli en tidig date med kudden i kväll. Eller tror och tror, jag vet. I morgon väntar lite 30 sek intervaller och ett kaffestopp. Det hör tyvärr inte till vanligheterna på distanspassen här att det blir kaffe. För man cyklar rakt in i ingenmansland på de längre turerna. Så det som erbjuds då är en Cola och Snickers eller något liknande. Men i morgon blir det kaffe på vägen hem från intervallerna. En Torsdagstradition.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar