fredag 19 februari 2016

Härligt att fortfarande vara modell!

Var gårdagens väder en missär så var dagens väder helt perfekt. Regnet rensade ut luften och solen stod högt på himlen igen. Så helt perfekt väder för lite mördande 30 sek intervaller.

Dessa 30 sek intervallerna körs i en backe som ligger ca 1.5 h från huset där jag bor. Så det är enligt mig perfekt avstånd både dit och hem. Det som är bra med backen är att det går svagt utför innan man går in backen. På det viset får man fart in i backen och kan gå på ganska tynga växlar så man blir RIKTIGT trött. Gör man dessa 30 sek intervallerna på rätt sätt så orkar du knapp 5 st. Man ska dra igång för allt man är värd och sen bara skicka på allt vad man har tills man är i "mål".
Testa gärna i någon backe i närheten där du bor. Men varnar för en mindre behaglig upplevelse direkt efteråt och en fantastik upplevelse 20-30 min efteråt när pulsen lagt sig :)

Fantastiskt väder!

Fina vägar på vägen hem!

Modell!


På vägen hem så stannade vi för att ta veckans första kaffestopp. Efter det så rullade vi snabbt förbi en cykelbutik och där låg en precis utkommen cykeltidning. Bläddrar lite försiktigt i den och helt plötsligt är där en bild på mig. Jag blev fotograferad i fjol för samma tidning och tydligen så använder de fortfarande mina bilder.

Imorgon blir det en väldigt lugn dag innan helgens tävlingar. Det är i och för sig 2 mindre tävlingar men ändå. 1 kortare linjelopp och 1 GP. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar