onsdag 17 februari 2016

Lång dag och rättegång!

Californien bjuder på helt fantastiskt väder just nu. Det är nästa och nu skriver jag nästan att det är för varmt. Idag visade kvicksilvret 37 grader mitt på dagen, men tror inte jag är i rätt position för att klaga.
Det blev 5.20 i "bergen" här borta. Man kan inte likna det som bergen i Italien eller Frankrike men det går uppför och det går nerför.
Har fixat lite med min sittställning idag då jag inte tyckte att jag satt 100% på cykeln. Så förhoppningsvis känns det bättre i morgon. Måste även få tag på bättre däck. Kör på Vittoria´s billigaste däck nu och även om det mesta sitter i huvudet så känns det inte riktigt säkert när man kör utför i 60-70 km/h. Man har blivit kräsen på senare år helt klart.

Nu till den jobbiga delen här borta. Jag är här för att tävla och köra för laget men det är tyvärr inte ända anledningen till varför jag är här borta just nu. För er som inte vet så blev jag påkörd bakifrån för 2 år sedan på en träning här borta. Jag fick 3 frakturer på ryggkotorna och fick flygas hem betydligt tidigare än önskat. 
Där har varit många turer kring det hela och tillsammans med min advokat har vi stämt kvinnan som var nära på att ta mitt liv. Hennes sida har i sin tur dragit ut på det så länge det bara har varit möjligt men nu är äntligen ett avslut nära. Jag ska upp i en amerikansk rättegång i början på Mars och det är en del väldigt tungt arbete som ska göras innan det. Det väcker många minnen när man går igenom allt om och om igen.
Så jag vet vad jag ska göra efter att jag här tränat i allafall.

Men låt oss fokusera på det som är roligt och på det jobb jag ska göra för laget här borta. i morgon väntar ytterligare 5 h på cykeln, insprängt där någonstans så blir det 2x10 min intervaller på ganska hög intensitet.
Nu väntar en välförtjänt middag och ska se om jag kan ta mig till Ben & Jerry´s senare. I morgon tänkte jag skriva lite om amerikanska cykelbutiker och priser här borta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar