fredag 12 februari 2016

På plats och slöseri med tid!

Så är man på plats i Arizona eller rättare sagt i Phoenix. Det var en lång dag i bilen igår men vi kom fram till sist. Det coola på resan hit att jag för första gången körde i en bil från en tidzon till en annan. Så nu kan man bocka av det på måste göra listan. Nu är väl där bara 976 saker kvar.

Jag brukar vara effektiv med min träning men idag har jag/laget lagt 4-5 h för att träna strax över 2 h. Jag förstår mycket väl att det är svårt att bara köra ut och träna när man bor en bit från Phoenix centrum, men idag blev det lite för komplicerat. Vi tog bilen för att köra linjeloppsbanan vilket i sig var bra men tiden vi la för att komma dit och hem var mindre bra. Hade jag fått bestämma så hade vi kör ut till bästa möjliga ställe men orkade inte ta striden fullt ut idag.
Men men gjort är gjort. testade tempocykeln för första gången idag och jag behöver betydligt mer tid på den cykeln om det ska gå riktigt fort. Så mina förhoppningar om morgondagens tempo är inte skyhöga. En annan sak som är en mindre katastrof är att jag inte får på mitt SRM, så jag kommer inte kunna se om jag tar i eller inte imorgon :) ovan på det så är mitt diskhjul fortfarande är kvar i LA så får klara mig på ett par 80 mm hjul.
Det där med att jag inte får på mitt SRM ska jag givetvis fixa till direkt på måndag. Det fungerar inte att cykla utan wattmätare. Det är som att köra bil utan hastighetsmätare och bensinmätare.

Tempot är 14 miles rakt ut, vändpunkt och rakt tillbaka. Så det kommer bli en snabb historia imorgon. Målet är att inte tappa allt för mycket tid i totalen för linjet på lördag passar mig bra. Är jag bra med i totalen så tror jag kan göra en stor skillnad på Lördag. Sista 3 km går sakta men säkert uppför till målet, så har man benen på lördag så är det bara att trycka på gasen där sista gången.

Jag tror jag startar 13.12 imorgon som sista man från laget. Men det blir en tidig morgon för jag gillar att rulla 1 h på morgon innan man åker till start. På det viset är man redan uppvärmd och igång.

Hittade en bra butik idag!
När vi var och handlade så hittade jag en bra avdelning i affären. Massa goda clifbars i en massa smaker som tyvärr inte finns i Sverige. Vill du testa dessa goda kakorna så gå in på visom´s hemsida och ta en titt.
http://www.visomcyklar.se/tillbehor/energiprodukter/clifbar-c-283-1.aspx

Nu väntar sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar