söndag 13 mars 2016

GP, lite mer vinområde och tidningskändis!

Som ni nog har förstått så är GP en stor sak här borta och dagens etapp var så klart inget undantag. Måste säga att det blev en fartfylld historia med vurpor till höger och vänster. Själv så bidrog jag inte med allt för mycket idag, varför kan jag tyvärr inte svara på.
GP loppen här borta är så lättåkta att man enkelt sitter med och alla är fräscha mot slutet. Idag hade jag inte staken att stångas mot de andra mot slutet.
Jag har min egen regel att känner jag mig osäker eller inte vågar ta striden så ska man inte heller ge sig in i leken. Det kan bli så otroligt farligt för en själv och för andra.
Men i morgon lovar jag att ta striden på allvar.

Imorgon ska det bli spännande, vi ska köra ett kortare linjelopp på ca 90 km. Det är ett ganska lättåkt varv med undantag för några riktigt korta backar. Det som förhoppningsvis kommer göra det hårt är att vi ska köra varvet 18 gånger.
Tävlingen i morgon kommer bli min sista start för denna resan. Kommer göra en liten sammanfattning på måndag eller tisdag om denna resan. Men rakt upp och ner så är jag nöjd med denna omgången här borta.

I morse innan GP´t så rullade vi en 1 h i vinområdet här. Delar av det ser faktiskt ganska ok ut, måste försöka få tag på en flaska vin från området.
Vi hittade ett hus som de hade försökt bygga som ett gammalt hus från italien eller frankrike. Men tyvärr kunde man genomskåda deras försök ganska enkelt.

Fick en artikel skickad till mig i morse från Trelleborgs allehanda. Den handlar om en besviken liten cyklist i stora USA.


En liten artikel!



Nu väntar middag, en av mina lagkompisar fyller 30 idag så det kanske blir ett gott glas rödvin till kvällens mat. Detta får ni givetvis veta i morgon, Det kanske tom blir ett glas från området här.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar