lördag 12 mars 2016

Tempo/Prolog och boende på vingård!

Ja efter att ha inspekterat dagens Prolog eller TT som amerikanerna säger så kunde jag räkna ut att det skulle bli en hård och teknisk historia. För att vara ärlig så har jag inte lagt ner den tiden som krävs för att kunna få riktigt fart på tempocykeln tempocykeln. Att sen ca halva sträckan var grusväg gjorde det inte mycket bättre.
Nu har jag gnällt enormt mycket och ni kan redan nu räkna ut att det inte gick så som jag hade hoppats. Men när man får numret på ryggen så vill man göra allt för att vinna. Det fungerade bättre än jag hoppats de första 4 km men när den slingriga grusvägen kom så gjorde jag för många misstag och var nära att stå på huvudet. Så mot slutet så rullade jag faktiskt bara över mållinjen.
Körde på 88 mm hjul bak och fram vilket kanske inte var den bästa kombinationen. Men mekanikerna fick inte ordning på bakbromsen så fick använda det som fungerade.
Efter loppet så rullade vi 1 h på linjecyklarna för att få ut lite skit ur benen och njuta lite. Precis när vi anlände till bilarna så öppnade kranen sig och det började ösa ner. Kalifornien visar sig inte från sin bästa sida idag.

Imorgon väntar ett GP i de centrala delarna av Murrieta. Tror vi ska trampa runt där i 75 min. Tror det kommer bli att åka av i morgon, banan har trots allt 6 svängar.

Under dessa dagar så bor vi i ett vinområde som jag tror heter Temecula i södra Kalifornien. Här är faktiskt vacker men det slår inte Toscana på långa vägar. Inget gör det när det rör sig om natur, mat   och inte minst vin.
Räknar ner dagarna nu tills jag är hemma hos familjen. Det har varit hårt att vara iväg från familjen så passa länge som jag har varit. Men nu är det nära.

Ett blött kalifornien!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar